Hat éve sikeres a SPAR partner program
A SPAR népszerű és eredményes üzleti modelljéhez mára 158 franchise üzlet tartozik, az üzletág éves forgalma közel 36 milliárd forint, és mintegy 1500 embernek ad munkát. A társult üzletek átalakításakor fontos szempont, hogy a helyi élelmiszerek is szerepeljenek a kínálatban. (X)
A SPAR partner program népszerű és eredményes üzleti modell. A SPAR franchise szövetségéhez idén szeptember elsejével már 158 üzlet csatlakozott, egy év alatt 25 eladóhellyel bővült a hálózat.
A bővülésnek köszönhetően új SPAR partnerüzletek várják a vásárlókat Budapesten, Adonyban, Dunaújvárosban és Pétfürdőn, illetve SPAR express nyílt a maglódi, nyékládházi, nyíregyházi és a váci OMV töltőállomásokon, ahol a megszokott SPAR-minőséggel fogadják az üzletbe térőket.
Az idén hatéves franchise rendszer egyértelmű sikertörténet. A magánkereskedők azért csatlakoznak hozzá, mert ennek keretében számos előnyt élvezhetnek: széles áruválasztékot, akár heti hatszori áruszállítást, kiterjedt marketingtámogatást és promóciókat, de a korszerű informatikai rendszert, valamint a SuperShop hűségprogramot is használhatják. Ezen kívül a SPAR saját tulajdonú bicskei húsüzeméből kikerülő, kiváló minőségű, mindig friss és kedvező árú húsok a franchise üzletekben is elérhetőek, újabban pedig az üllői SPAR enjoy. convenience üzem kényelmi termékeivel is gazdagíthatják a választékukat. Mindeközben a SPAR franchise program üzletei országszerte mintegy 1500 embernek adnak munkát.
A SPAR partner program során a társuló üzletek kisebb-nagyobb mértékben átalakulnak. Az átalakítás legfontosabb szempontja, hogy a vevő ugyanabban a vásárlási élményben és kényelemben részesüljön, mintha saját üzemeltetésű üzletbe tért volna be vásárolni és azt érezze, hogy a személyességet illetően nem változott semmi.
Fontos a világos, szellős, letisztult színvilágú eladótér kialakítása, amely általában a homlokzat felújításával – például vonzóbb megjelenésű főfronttal és fotocellás ajtóval, nyílászáró-korszerűsítéssel –, illetve új szigetelés kiépítésével jár együtt. Kívül-belül egységes színeket kap az üzlet, az elavult gépek és berendezések helyett modernizálják a hűtés és fűtés, illetve a világítás technológiáját. Az energiatakarékos szemlélet a felújítás során nem csak környezetvédelmi kérdés, hanem a partnerek gazdálkodását is megkönnyíti.
A belső tér tervezésekor nagy jelentőséggel bír, hogy a minőségi friss áru – a zöldség–gyümölcs-, pékáru-, hús- és csemegetermékek – megjelenítéséhez minőségi bútorok járulnak. Egyre több üzletben jelennek meg grillpultok, a kényelmi és speciális élelmiszereket kínáló polcok és hűtők is, hiszen egyre több vásárló keresi ezeket az árucikkeket. A franchise partnereknél – a friss áruk, illetve a kényelmi és speciális termékek hangsúlyozása mellett – a SPAR arra is kiemelt figyelmet fordít, hogy a helyi és regionális élelmiszertermékek és specialitások is megjelenjenek.