Jump to content

A Kolibri projekt - kritika

2019. 04. 13. 15:48

Jesse Eisenberg jó, Alexander Skarsgård pedig remek alakítást nyújt A Kolibri projektben, ám ketten – sőt, igazából a mellékszerepben fényesen csillogó Michael Mandóval hárman – sem tudják megmenteni a filmet, ami nagyon hamar elcsúszik azon a banánhéjon, hogy az ellenszenves főszereplőivel egy percre se tud azonosulni a néző.

Az alapötlet pedig nem volt rossz: két orosz-zsidó származású New York-i unokatestvér, Vincent és Anton Zaleski kitalálják, hogy ha építenek egy nyílegyenes – tényleg nyílegyenes, erdőn, hegyen és vízen a legkisebb kanyar nélkül átvágó – optikai vezetéket New York egyik Wall Street-i adatbankjától Kansasig, akkor 16 milliszekundum alatt, mindenki másnál 1 milliszekundummal előbb tudják lehívni a tőzsdei adatokat, és ezzel dollármilliárdokat csalhatnak el másoktól. A dolog jól hangzik, A nagy dobást kell keverni A Wall Street farkasával, hozzá egy kis heist-zsáner, és ömlenek a nézők a mozikba, így meg a pénz. Ehhez ráadásul sikerült megnyerni Eisenberget, Skarsgårdot és Salma Hayeket is, csak épp egy épkézláb forgatókönyv hiányzott az egész mögül.

Nem az a baj, hogy a két Zaleski figurája nem szerethető, mert ha csak a pénzvilágnál maradunk, a Billions galád befektetői és ügyészei sem valami megnyerő figurák, de nekik ott van az, ami Zaleskiéknék teljesen kimaradt: olyan motiváció, ami felkelti az ember érdeklődését, ez viszont itt a puszta és végtelenül önző meggazdagodás.

(Forrás: index.hu / fotó: pixabay.com)