Jump to content

Csak lerágott csont az új Szupercella

2020. 11. 05. 10:29

A Szupercella-sorozat olyan, mint a löncshús: olcsónak néz ki, csak a jóisten tudja, hogyan készül, láthatólag tele van megfáradt hozzávalókkal, de valakinek mégis fogyasztania kell a konzerveket, mert különben nem lenne tele velük a polc. Egy mozijegy árából nagyjából egy kiló löncshús jön ki, ha elsétálunk a boltba, megvesszük a 30 dekás konzerveket, kipakoljuk otthon a konyhaszekrénybe, majd bámuljuk őket másfél órán keresztül, akkor hasonló élményt kapunk, mint a Szupercella 3: Az ördögverem vetítésén, ugyanannyi pénzért.

A Szupercella az Expendables-sorozat mellett a másik, amit Stallone a 2010-es években, a Rambo- és a Rocky-filmek után folyamatosan, újra és újra feltámaszt. Jogos a kérdés, hogy ő döntött így, vagy pedig különböző kínai befektetők, akik meglátták a lehetőséget abban, hogy kevés pénzért cserébe kapnak egy olyan produkciót, amit Kína és a világ megrögzött Stallone-rajongói megnéznek, ezzel pedig valószínűleg behozza a ráfordított pénzt. Az teljesen mindegy, hogy a film micsoda, csak rá lehessen tenni a poszterre/borítóra/thumbnailre Stallone meggyötört, 73 éves arcát, és ha még ott van mellette a Galaxis őrzőiből ismerhető Dave Bautista, akkor őrületes win-win minden generációnak.

A Szupercella 2013-ban, egy közepes, de valamennyire emlékezetes filmmel indult, ami egyesítette a nyolcvanas-kilencvenes évek nagy közhelyeit: Sylvester Stallonét, Arnold Schwarzeneggert és egy szökést egy szuperbiztos, high-tech börtönből. A másodikra sikerült elhagyni Schwarzeneggert, meg úgy általában minden élvezhető elemet az elsőből. A harmadikban már börtön is alig van, egyedül Stallone maradt. Az a Stallone, aki a groteszk izomzatával és a minimális mimikájával olyan, mintha a saját magának állított budapesti szobra lenne. Ebben a filmben egyszer gyászolnia kell, egyszer fojtogatják, egyszer pedig brutálisan leszúr valakit - mindháromhoz ugyanaz az arckifejezése.

A Szupercella 3. története követi az előzőt. Feltűnik a színen az előző részben csúfos halált haló gonosz egyetlen kisfia, aki először elrabolja a sztorihoz szinte semmilyen szinten nem kapcsolódó kínai iparmágnás lányát, majd Stallone profi betörőcsapatának egyik tagját, és elviszik őket egy lett börtönbe, ahonnan ki kellene szabadítani mindkettőjüket.

Stallone elitalakulatának segít 50 Cent, mint számítógépes lovag, Dave Bautista, mint nagydarab, valamint egy kínai (Jin Zhang, többek között A nagymesterből) illetve egy ázsiai származású színész (Harry Shum Jr., a Glee-ből) is, hogy a kínai tőke is megmaradjon. A másik oldalon pedig ott áll a film legnagyobb meglepetése, a Végső állomásból és a kétezres évek körüli popkultúrából átmentett Devon Sawa, a film főgonosza, akinek több ilyen filmben kellene szerepelnie.

 
(Forrás: index.hu / fotó: pixabay.com)