Jump to content

Nagyon jól indított a The Witcher

2020. 01. 22. 11:15

Négy hét alatt 76 millió háztartásban nézték meg a Vaják c. sorozatot a Netflixen, írja a Variety. Ez azt jelenti, hogy az előfizetők 46 százaléka csekkolta le a tavaly december közepén indult sorozatot, amitől nem voltunk elájulva, mégis szerettük valamiért.

A történetben van egy csavar viszont, ugyanis a Netflix változtatott a saját mérési rendszerén a korábbiakhoz képest. Eddig az számított egy megnézésnek, ha a felhasználó egy sorozat egy epizódjának legalább 70 százalékát vagy egy film legalább 70 százalékát megnézte. A mostani rendszer közelebb áll már a Youtube-hoz, egy megnézést úgy számítanak, hogy ha felhasználó magától kattintott egy adott műsorra, és abból legalább két percet megnézett. Ennek köszönhetően átlagban 35 százalékkal nőtt a legtöbb műsor nézettsége a korábbi adatokhoz képest.

A Netflix egyébként nagyon büszke a Vajákra (Witcher), amelyből még az első évad előtt berendelte a másodikat, és Reed Hastings vezérigazgató arról beszélt, hogy egy új nagy franchise-t hoztak létre, amelyen évadokon át dolgozni fognak.

A korábbi rekordot egyébként a Stranger Things tartotta, aminek a harmadik évadát 64 millióan látták tavaly, és a Netflix 158 millió előfizetőjének a 40 százaléka legalább egy rész 70%-át megnézte a sorozatból. Ezt előzte meg a Vaják úgy, hogy közben durván tekertek a mérési rendszeren.

(Forrás: index.hu / fotó: pixabay.com)