Jump to content

Túl a vörös kanapén

2021. 03. 30. 11:26

A nagy pénzrablás hatalmas siker lett, amit mi sem bizonyít jobban annál, hogy az eredetileg két évados minisorozat a pozitív fogadtatás után kapott még három másikat. Az ötödik, egyben záró évad várhatóan idén ősszel érkezik a Netflix kínálatába. Álex Pina, aki írta, gondozta producerként és rendezte a sorozatot, egyik alkotótársával, Esther Martínez Lobatóval most egy spanyol bordélyház három örömlányának kalandjait hozta el a platformra.

 

A két sorozatban egy közös vonás van, végig tartja a feszültséget. Ám míg A nagy pénzrablásban az az izgalmas, hogy az előre megálmodott mesterterv mellett a karakterek hogyan tudnak reagálni a hirtelen változásokra, ebben a történetben szinte csak csapongó ambíciók, következetlenség és impulzív cselekedetek vannak. De nézzük az alaptörténetet.

Adott egy spanyol klub, amit egy bűnöző üzemeltet. A hely olyan, akár egy börtön; a trükkökkel és csalással, hamis munka ígéretével odacsábított lányok árulják a testüket. Ezeket a nőket fizikai bántalmazással, lelki terrorral, a családtagjaik testi épségét fenyegetve kötik a klubhoz, bár a jelenetek legnagyobb részében a három főbb női karaktert leszámítva úgy tűnik, hogy ezzel a sorssal mindenki elégedett. Majd egyik este, mikor a főnök egy tollal szétszurkál egy lányt, aki távozni akar, a nő két barátnője rohan a segítségére, aminek a vége, hogy egyikük a férfit úgy fejbe vágja, hogy az eldől, és teste a vértartalma jelentős részét kezdi a padlóra bocsátani. A három lány pedig elmenekül.

Innentől kezdve a sorozat két síkon fut. Az egyiken a klub vezetőjének hűséges és vérszomjas emberei a lányok után erednek, így egy folyamatos menekülés és üldözés veszi kezdetét. A másik síkon viszont a főszereplők múltjából kapunk jeleneteket, és főleg ezek a villanások mélyítik el a személyiségeket, illetve a szereplők egymás közötti viszonyait, nagyjából a sorozat értékét is ezek a visszatekintések adják.

 
(Forrás: index.hu / fotó: pixabay.com)